عنایت امام زمان به غیرشیعیان

توسط | بهمن ۳۰, ۱۳۹۷ | معارف اهل‌بیت

داستان‌هایی از لطف گسترده امام عصر به غیر شیعیان

رهایی بت‌پرست از اتهام قتل

مرحوم آیت‌الله سید نورالدین حسینى میلانى(رحمه‌الله) از یکى از علماى شیعه در هند به نام سید فرزند على نقل مى‌کند که روزى یک فرد بت‌پرست که جایگاه و شخصیتى در میان مردم داشت، به من گفت:

مرا به قتل متهم کرده‌اند، تلاش‌هاى فراوان من نیز در روند پرونده مؤثر نشد و قرار است حکم اعدام روز دوشنبه اجرا شود. اکنون از همه‌جا ناامید شده‌ام و نزد شما آمده‌ام. آیا شما مى‌توانید به من کمک کنید؟

سید مى‌گوید: «با خودم فکر کردم که هرچند او بت‌پرست است، اما همۀ خلایق از نعمت وجود امام زمان برخوردارند. این شخص نیز به برکت وجود امام زمان(علیه‌السلام) موجود و از رعایاى آن حضرت می‌باشد. ازاین‌رو به وى گفتم:

صبح روز جمعه لباس تمیزى بر تن کن و به قبرستان مسلمانان برو و صدا بزن: «یا اباصالح المهدى ادرکنی»؛ چراکه به اعتقاد ما چنان‌چه مردم در مشکلات به ایشان متوسل شوند، نتیجه مى‌گیرند. تو نیز به آن حضرت متوسل شو، شاید نتیجه بگیرى.

سیّد از قول شخص یادشده مى‌گوید: من این کار را انجام دادم. شخصى نزد من آمد و فرمود: مشکل تو چیست؟ مشکلم را گفتم و عرض کردم: «سیّد فرزند على» مرا راهنمایى کرد که به شما توسل کنم.

آن جناب پس از شنیدن مشکل من فرمود: «مشکل تو حلّ شد. نگران نباش!»

عرض کردم: اگر با وجود مسلمان‌نبودنم و نداشتنِ معرفت به شما مشکل مرا حلّ کردید، پس چرا گرفتارى‌هاى مسلمانانِ معتقد به خود را حلّ نمى‌کنید؟!

ایشان فرمودند: اگر مسلمانان، با این حالی که تو دارى و حاجت خود را خواستى، حاجت خویش را از ما بخواهند، مشکل آنان را نیز حلّ خواهیم کرد.

پس از این جریان روز دوشنبه در دادگاه حاضر شدم و قاضى حکم تبرئه مرا صادر کرد! و من اصلا علت تغییر حکم را نفهمیدم، درحالى‌که پول فراوان و وکلاى بسیاری که گرفته بودم در حلّ مشکل من کارساز نشد؛ اما توسل به امام شما مشکل مرا حل کرد و قاضى یک‌باره از حکمش برگشت و مرا تبرئه کرد!

جواهر الکلام فی معرفة الامامة و الامام، ج۱، ص۴۳۶

دوستان را کجا کنی محروم *** تو‌ که بر دشمنان نظر داری

۰ دیدگاه

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *