خانه » معارف اهل‌بیت » شجاعت امیرالمؤمنین در لیله المبیت

شجاعت امیرالمؤمنین در لیله المبیت

شب اول ربیع الاول ۱۳ سال بعد از بعثت
از مکه به مدینه هجرت و امیرالمؤمنین ع به‌جای ایشان «و من الناس من یشری نفسه ابتغاء مرضات الله …»
خدا به جبرئیل و میکائیل خطاب: من بین شما برادری قرار دادم و عمر یکی را بیش از دیگری؛ کدامیک حاضرید ایثار کنید که عمر طولانی از آن دیگری باشد؟ هر دو عمر طولانی را اختیار / خطاب: بروید زمین ایثار علی ع را ببینید و او را از دشمنان حفظ / جبرئیل بالای سر و میکائیل پایین پا : بخ بخ من مثلک یابن ابی طالب خدا در جمع ملائکه به تو مباهات … تقویم‌شیعه

چهارم ربیع خروج از غار ثور!

انسان خواهان فضیلت (البته برخی فضیلت را در مادیات و برخی معنویات) اسلام مادیات را موجب فضیلت نمیداند – جریان سلمان وارد مسجد مورد تکریم بالای مجلس – عمر وارد: من هذا العجمی – پیامبر منبر: مردم مثل دانه های شانه و تذکر به معیار انسانیت = تقوی
و فضیلت یک امتیاز و لو در کافر – سخاوت حاتم
خدا هم دوست دارد و زمینه سازی هدایت (نه اینکه بخاطر فضیلت بهشت ببرد) – اتی النبی باساری …
هدف بعثت انبیا یزکیهم و یعلمهم الحکمه / ما یوضع فی میزان امری / رضا ع : علیکم بحسن الخلق ….

یکی از شرائط و لوازم امامت = امامت در فضائل
عقلاً امام باید افضل و اکمل از مأموم باشد / هدف فقط حفظ حوزه و تحصیل امنیت نیست و الا افسق الناس …
بلکه امنیت ظاهری و معنوی و سعادت دارین
علم به جمیع ما یحتاج امت لایحصل الا به افضلیت در علم و فهم و رأی و حلم و سخاوت و شجاعت و خلق و زهد و عدالت و تقوی و سیاست و کلیه کمالات انسانی
تقدیم مفضول بر افضل نه تنها عقلا قبیح که قرآن ارشاداً : «أ فمن یهدی الی الحق أحق أن یتبع أم من لا یهٍدّی الا أن یُهدی فما لکم کیف تحکمون» / «هل یستوی الذین یعلمون و الذین لا یعلمون»
نقض غرض امامت / تبعیت عالم از جاهل، جز مفسده ثمری ندارد – بخلاف حرف ابن ابی الحدید: الحمد لله الذی تفرد بالکنال فکل کامل سواه منقوص … وقدم المفضول علی الافضل لمصلحه اقتضاها التکلیف

لذا اهل سنت در صدد جعل حدیث در فضائل خلفا
صوارق: (در مورد کساء) ضمّ الی الاربعه الاطهار بقیه بناته و اقاربه و أزواجه / از کجا که دیگری نقل نکرده؟!! چه کساء وسیعی که بیش از ۱۰۰ نفر … !
شجاعت ابوبکر
ابن حزم: علی ع: اخبرونی من أشجع الناس؟ أنت – من با هر که مبارزه کردم نصف ولی اخبرونی … – لا نعلم – قال: ابوبکر همیشه با شمشیر برهنه در جنگها کنار پیامبر ص
چطور در خیبر: لاعطین الرایه غدا الی رجل کرار غیر فرار / ولی ابوبکر فرار غیر کرار
در احد پیشانی پیامبر را شکستند اینها کجا؟
جبرئیل غفلت کرد حین نادی: لا فتی الا علی لا سیف الا ذو الفقار
در خندق : لضربه علی علی عمرو بن عبدود افضل من عباده الثقلین

هدف از جعل احادیث

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *