تربیت جنسی فرزند

تربیت جنسی فرزندان

پوشش والدین در خانه

پدر و مادر و فرزندان در محیط خانه از چه نوع پوششی باید استفاده کنند؟

همه ما از این نکته می‌ترسیم و هراس داریم که مبادا فرزندانمان مبتلا به بلوغ زودرس یا انحرافات جنسی بشوند، و قطعا برای نگهداری و حفظ فرزندانمان از این خطرها، چاره‌اندیشی کرده و مراقب رفت‌وآمدها و دوستان او هستیم، مدرسه خوب برایش انتخاب می‌کنیم، او را تحت‌نظر گرفته و کنترل می‌کنیم تا آسیبی متوجه او نشود؛ اما گاهی اوقات از یک نکته غفلت می‌ورزیم و آن، محیط تربیت دائمی فرزند، یعنی خانه است.

پوشش و برهنگی پدر و مادر در محیط خانه

بعضی پدر و مادرها که برهنگی را نوعی تمدن می‌پندارند، با اعمال و رفتار خود، فرزندانشان را دچار آسیب‌های جنسی می‌کنند. گمانشان این است که «بچه است، نمی‌فهمد» اما حقیقت این است که او «بچه است و چیزی نمی‌گوید، بچه است و عکس‌العملی از خود نشان نمی‌دهد؛ اما می‌فهمد و روح لطیف او آلوده می‌شود»، فرزندان ما عروسک نیستند، احساس دارند، می‌فهمند و صحنه‌ها را حفظ می‌کنند؛ اما نمی‌توانند توضیح بدهند.

فعلاً موضوع این بخش، کیفیت پوشش است:

  • پوشش پدر در برابر دخترش؛
  • پوشش مادر در برابر پسرش.

جنس مخالف رو اسم بردم، چون بیشترین آسیب در این ناحیه هست، گرچه پوشش پدر در برابر پسر و مادر در برابر دختر نیز آسیب‌های خودش را دارد.

وقتی مادر جلوی پسر حتی سه چهار ساله‌اش با تاپ و رکابی و بدن برهنه و لباس‌های اندام‌نما ظاهر شد، در واقع با رفتار خود دارد حسّ جنسی او را تحریک می‌کند و به بلوغ زودرس او کمک می‌کند.

و نیز هنگامی که پدری پیش روی دختر پنج شش ساله خود از زیرپوش رکابی یا شلوارک استفاده می‌کند، باعث ازبین‌رفتن حیای دختر می‌شود.

خود فرزندان نیز باید از پوشش مناسبی برخوردار باشند تا به لخت‌بودن عادت نکنند، مخصوصا اگر خواهر یا برادر دیگری نیز دارند.

خطرناک‌تر از برهنگی در خانه، معاشقه و رفتارهای جنسی پیش فرزندان است.


روابط خصوصی والدین

همون‌طور که بالا گفتیم، همه ما از درگیرشدن زودبه‌هنگامِ فرزندمان با مسایل جنسی می‌ترسیم؛ اما گاهی با رفتار خود، فرزندمان را دچار آسیب‌های جنسی می‌کنیم. فرزندان ما خیلی چیزها را می‌فهمند اما نمی‌توانند توضیح بدهند.

رابطه جنسی پیش چشم فرزندان!

به‌زودی تفصیل این بحث رو ارائه خواهم داد. فعلا به برخی از روایات ظریف و دقیق در زمینه تربیت فرزند دقت کنید:


روایات تربیت جنسی فرزندان

جداسازی رختخواب بچه‌ها

پیامبر اکرم(صلی‌الله‌علیه‌وآله) از شش سالگی رختخواب پسران را جدا می‌نمود و می‌فرمود رختخواب فرزندانتان را در هفت سالگی از یکدیگر جدا کنید.[۱]

بوسیدن دختر و پسر توسط جنس مخالف

هنگامی که دختر به شش سال رسید، بوسیدن و درآغوش‌کشیدنش توسط مرد نامحرم سزاوار نیست.[۲] امام کاظم(علیه‌السلام)

وقتی دختر شش ساله شد، پسر او را نبوسد و سزاوار نیست پسری که به هفت سال رسیده، زنی را ببوسد.[۳] امام صادق(علیه‌السلام)

دیدن و شنیدن رابطه والدین

قسم به آنکه جانم در دست اوست، اگر هنگام آمیزش، فرزندی در اتاق بیدار باشد که زن و مرد را ببیند یا صدایشان را بشنود یا نفس‌زدنشان به گوشش بخورد، آن کودک [در بزرگی] به انحراف جنسی کشیده خواهد شد.[۴] پیامبر اکرم(صلی‌الله‌علیه‌وآله)

شما نیز دقت دارید که این روایت به چه نکته ظریفی اشاره دارد. نفس‌کشیدن هنگام رابطه جنسی با نفس‌کشیدن در حال عادی و حتی نفس‌زدن پس از دویدن و بالارفتن از کوه متفاوت است و همان‌گونه که دیدنِ هر نوع رابطه جنسی (اعمّ از یک بوسه یا درآغوش‌کشی یا…)، اثرات منفی به‌بار آورده و یک تصویر مبهم در ذهن فرزند ایجاد کرده و زمینه‌ساز انحراف او می‌باشد، شنیدن صدای «آه‌آه» رابطه جنسی و حتی شنیدن نوع خاص نفس‌کشیدن در آن هنگام نیز فرزند را به‌سمت مفسده می‌کشاند.


بازگوکردن دیده‌ها برای یکدیگر

بازگو کردن روابط جنسی والدین به کودکان

کودکان ما درباره آنچه می‌بینند به ما چیزی نمی‌گویند؛ اما روی رفتارهای ما حساس شده و ما را تحت‌کنترل می‌گیرند و ممکن است درباره آنچه دیده‌اند با سایر کودکان نیز سخن بگویند!


[۱]. أَنَّهُ یفَرَّقُ بَینَ الصِّبْیانِ فِی الْمَضَاجِعِ لِسِتِّ سِنِین‏. فَرِّقُوا بَینَ أَوْلَادِکُمْ فِی الْمَضَاجِعِ إِذَا بَلَغُوا سَبْعَ سِنِین‏. مکارم الاخلاق، ص۲۲۳
[۲]. إِذَا أَتَتْ عَلَى الْجَارِیَهِ سِتُّ سِنِینَ لَمْ یَجُزْ أَنْ یُقَبِّلَهَا رَجُلٌ لَیْسَتْ هِیَ بِمَحْرَمٍ لَهُ وَ لَا یَضُمَّهَا إِلَیْهِ. وسائل الشیعه، ج۲۰، ص۲۳۱
[۳]. إِذَا بَلَغَتِ الْجَارِیهُ سِتَّ سِنِینَ فَلَا یقَبِّلُهَا الْغُلَامُ وَ الْغُلَامُ لَا یقَبِّلُ الْمَرْأَهَ إِذَا جَازَ سَبْعَ سِنِینَ. الفقیه، ج۳، ص۴۳۷
[۴]. لَوْ أَنَّ رَجُلًا غَشِی امْرَأَتَهُ وَ فِی الْبَیتِ صَبِیٌّ مُسْتَیقِظٌ یرَاهُمَا، وَ یسْمَعُ کَلَامَهُمَا وَ نَفَسَهُمَا، مَا أَفْلَحَ أَبَداً؛ إِنْ کَانَ غُلَاماً کَانَ زَانِیاً، أَوْ جَارِیهً کَانَتْ زَانِیهً. الکافی، ج۱۱، ص۱۴۳

2 در مورد “تربیت جنسی فرزند”

  1. سلام و درود. و ممنون از مطالب مفید. چقدر خوب بود که امکان اشتراک مطالب را در اختیار خواننده می گذاشتید تا خواننده بتواند در اشتراک گذاری مزالب مفید برای دیگران مفید واقع شود. با نشکر

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *