علی‌بن‌مهزیار اهوازی دورقی

توسط | اردیبهشت ۲۵, ۱۳۹۲ | اعلام‌شناسی

بیوگرافی مختصر جناب علی بن مهزیار

او و پدرش ابتدا نصرانی بودند، سپس مسلمان شدند. علی‌بن‌مهزیار و برادرش، ابراهیم‌بن‌مهزیار ساکن اهواز بودند. او بیش از ۳۳ تألیف دارد که اکثر آنها در علم فقه است. و در سلسله سند بیش از ۴۳۷ حدیث از ابوجعفر ثانی (امام جواد) و ابوالحسن (امام رضا) و ابوالحسن ثالث (امام هادی) قرار دارد.


عبادت علی‌بن‌مهزیار

از زمانی که خورشید طلوع می‌کرد، به سجده می‌رفت و سرش را برنمی‌داشت تا اینکه همانگونه که برای خودش دعا می‌کرد، برای هزار نفر از برادرانش نیز دعا می‌نمود.

از کثرت سجود، بر روی پیشانی‌اش همانند زانوی شتر پینه بسته بود.


مقامش نزد جواد الائمه

نامه‌ای نوشت و از حضرت خواست دعا کنند برای توسعه روزی‌اش؛ حضرت در جواب نوشتند: خدا روزی تو و هرکه تو برایش دعا کنی را وسعت دهد، و به تو عافیت عنایت کند.

در نامه‌ای از حضرت خواست برایش دعا کنند؛ حضرت نوشتند: نمی‌دانی خدا چه مقامی برای تو پیش ما قرار داده است. گاهی تو را به نامت اسم برده‌ام از شدت محبتی که به تو دارم! خدا بیش از این، بر توفیقاتت بیفزاید و از تو راضی گردد و به بهترین خواسته‌هایت برساند، خدا تو را حفظ کند و شرور را از تو دفع گرداند.

علی‌بن‌مهزیار؛ من تو را آزمودم، در خیرخواهی و اطاعت از ما و خدمت و بزرگداشت ما و انجام واجبات، پس اگر بگویم هرگز مثل تو ندیده‌ام، امیدوارم راست گفته باشم. خداوند ورود به جنات فردوس را پاداش تو … ص۲۹۴

منبع: رجال کشی؛ باقرشریف قرشی

۰ دیدگاه

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *